Klachten
Ervaart u een probleem op of met een van onze scholen? Probeer er eerst samen met de betrokkenen uit te komen.
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u het probleem bespreken met de contactpersoon van de school. Op elke school is een contactpersoon die u kan begeleiden in de procedure voorafgaand of tijdens de klacht. De contactpersoon is benoemd door het bestuur en heeft hier een training voor gevolgd. De contactpersoon houdt zich niet inhoudelijk bezig met de klacht. Op de website van de school wordt vermeld wie de contactpersoon van de school is.
Of u kunt in gesprek gaan met de schooldirecteur.
Komt u er samen op school toch niet uit? Dan kunt u het probleem kenbaar maken bij het bestuur van Agora. Het College van Bestuur is bereikbaar via het mailadres secretariaat@agora.nu of telefonisch (secretariaat) 075-201 01 01.
Het College van Bestuur zal kijken of door hun bemiddeling een oplossing kan worden bereikt.
Ook kunt u contact opnemen met de (externe) vertrouwenspersoon van Agora. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en niet aan de school verbonden. De vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt of dat er aanleiding is om een klacht in te dienen.
De vertrouwenspersoon is bereikbaar via het mailadres info@in-b-tweenadvies.nl.
Als het probleem niet opgelost is/wordt kunt u een klacht indienen bij het College van Bestuur van Agora of bij de klachtencommissie. Agora heeft geen eigen klachtencommissie maar heeft zich aangesloten bij een landelijke geschillencommissie (Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs).